توافق موجر و مستاجر بر سر اجاره ی واحد مسکونی

اصطلاح خانه باز در بازار مسکن چیست و چگونه کار می کند؟

احتمالاً اصطلاح “خانه باز” را در رابطه با فرآیند خرید خانه شنیده اید . اما واقعاً به چه معناست، و آیا شما باید به عنوان فروشنده میزبانی کنید یا به عنوان یک خریدار بالقوه در یکی از آنها شرکت کنید؟ املاک شوشتری در این مقاله توضیح می‌دهد که خانه باز چیست، چگونه کار می‌کند و مزایا و معایب میزبانی یا شرکت در آن. به این ترتیب، می توانید ارزش واقعی خانه های باز را برای خود تعیین کنید.

دعوت از خریداران به صورت همزمان و نحوه فروش عمومی آپارتمان

خانه باز در املاک چیست؟

خانه باز زمانی است که صاحب خانه و مشاور املاک او در ایران از عموم مردم دعوت می کنند تا ملک را مشاهده کنند، معمولاً در بازه زمانی 1 تا 3 ساعته. در طول رویداد، نماینده لیست به سوالات پاسخ می دهد، ویژگی های طراحی را اشاره می کند و اطلاعات تماس را برای هر شخص علاقه مند ثبت می کند. خانه های باز در واقع یک سنت دیرینه است که از اوایل دهه 1900 شروع شد.

در آن زمان، برای فهرست کردن یک خانه برای فروش، مالک به سادگی علامتی را در حیاط قرار می داد. با این حال، اکثر فروشندگان در تهران برای یافتن خریداران احتمالی با استفاده از تبلیغات شفاهی مشکل خواهند داشت. در نهایت، دلالان املاک و مستغلات در ایران شروع به باز کردن خانه های فهرست شده برای بازدیدکنندگان کردند تا راهی برای بازاریابی بهتر ملک و یافتن خریداران جدی داشته باشند.

خانه های باز چگونه کار می کنند؟

از آنجایی که خانه‌ها می‌توانند از نظر نقشه‌های طبقه، طراحی داخلی یا تکمیل متفاوت باشند، این می‌تواند مفید باشد که به خریداران زمان بدهید تا به تنهایی یا با یک متخصص املاک و مستغلات به گشت و گذار در ملک بپردازند. در حالی که یک فروشنده خانه می تواند از نمایش های برنامه ریزی شده به همان روش استفاده کند، یک خانه باز به بینندگان اجازه می دهد زمان بیشتری را برای تصور زندگی در فضا تصور کنند.

خانه‌های باز نیز بیشتر احتمال دارد که یک جنگ مناقصه را شروع کنند تا یک نمایشگاه خصوصی، زیرا چندین خریدار خانه می‌توانند به طور همزمان ملک را مشاهده کنند، که ممکن است احساس فوریت برای ارائه پیشنهاد ایجاد کند. به همین دلیل است که نمایندگان فروشنده اغلب استفاده از این نوع رویداد را به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای جلب علاقه به خانه‌ای که به تازگی فهرست شده است، توصیه می‌کنند.

مزایا و معایب خانه های باز

حتی اگر خانه های باز می تواند برای فروشندگان و خریداران در تهران به طور یکسان بسیار سودمند باشد، برخی ممکن است تصمیم بگیرند از این تاکتیک به نفع نمایش خصوصی صرف نظر کنند. قبل از انتخاب میزبانی یا شرکت در یکی، ابتدا باید مزایا و معایب را در نظر بگیرید.

جوانب مثبت برای فروشندگان

خانه های باز دارای مزایای بسیاری برای فروشندگان است که ارزش تلاش را برای آنها دارد، مانند:

  • جذب تعداد زیادی از خریداران بالقوه در مدت زمان کوتاه
  • دادن فرصتی به مالکان برای جمع‌آوری بازخورد از طیف وسیعی از بازدیدکنندگان
  • افزایش شانس دریافت پیشنهادهای رقابتی متعدد
  • نمایش خانه در بهترین حالت بدون نیاز به قرار ملاقات های متعدد
  • احتمالاً مدت زمان فروش خانه را کاهش می دهد

مزایا برای خریداران

فروشندگان تنها کسانی نیستند که از مزایای خانه باز لذت می برند. خریداران همچنین می توانند از این فرصت استفاده کنند:

  • بدون نیاز به تعهد به خانه ای که به آن علاقه مند هستند نگاه کنید
  • اندازه یا نوع خانه ای را که برای موقعیت آنها مناسب تر است را مشخص کنید
  • در مورد فرآیند خرید خانه بیشتر بدانید
برقراری ارتباط بین فروشندگان و خریداران خانه و آپارتمان

معایب برای فروشندگان

البته معایبی نیز برای فروشندگان وجود دارد که ممکن است جذابیت هاستینگ را کاهش دهد، از جمله:

  • آماده سازی خانه می تواند کار فشرده ای باشد.
  • مالکان باید خانه خود را برای چند ساعت در دستان ملک یا نماینده خود ترک کنند.
  • بسیاری از افراد ممکن است از خانه بازدید کنند، که می تواند نگرانی های ایمنی ایجاد کند.
  • خریدارانی که خانه را مشاهده می کنند ممکن است واجد شرایط خرید آن نباشند.
  • تبلیغ خانه به صورت آنلاین یا از طریق یک سرویس چندگانه آسانتر است .

معایب برای خریداران

خریداران در تهران ممکن است معایب زیر را در خانه های باز نیز تجربه کنند:

  • آنها می توانند محیطی پرتحرک و شلوغ ایجاد کنند.
  • خریدار ممکن است برای ارائه یک پیشنهاد تحت فشار باشد .
  • اگر خانه شلوغ شود، فاصله گذاری اجتماعی دشوار است.
  • خریداران ممکن است در انتخاب رویدادهایی که باید بروند مشکل داشته باشند زیرا بیشتر آنها در آخر هفته اتفاق می‌افتند.
آیا می توانم بدون REALTOR یا نماینده خود به یک خانه باز بروم ؟

هدف از خانه باز این است که به خریداران بالقوه این فرصت را بدهد که بدون هیچ تعهدی یک خانه در دسترس را ببینند. این بدان معناست که اگر نماینده ندارید یا فقط می خواهید خانه را خودتان ببینید، می توانید! از سوی دیگر، بازدید از یک مشاور املاک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی در مورد خانه مهم است. آن‌ها همچنین می‌توانند درباره روندهای بازار املاک و مستغلات برای آگاهی یا راه‌های بهبود پیشنهاد صحبت کنند، که هر دوی این موارد می‌تواند به ویژه برای خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می‌کنند مفید باشد .

چگونه می توانم برای یک خانه باز آماده شوم؟

فروشندگان می توانند از چند طریق برای این نوع نمایش آماده شوند که یکی از آنها نمایش خانگی است . چیدمان خانه شما می تواند شامل تمیز کردن یا برداشتن وسایل شخصی، تمیز کردن سطوح، مرتب کردن مکان های مشترک و حتی جابجایی مبلمان باشد. همچنین باید سعی کنید دکوراسیون خود را تا حد امکان جذاب کنید.

اگر خریدار هستید که از ملکی بازدید می‌کنید و فکر می‌کنید پیشنهادی برای آن ارائه می‌کنید، باید اقداماتی را برای آماده‌سازی زودتر انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که یک نامه تأیید تایید شده و هر گونه اسنادی که ممکن است نماینده خریدار شما برای کارهای اداری نیاز داشته باشد همراه داشته باشید. حتی می توانید با تهیه یک چک لیست به شما کمک کند خانه را با سایر املاکی که قبلاً دیده اید مقایسه کنید، یک قدم فراتر بروید .

خانه باز دلال چیست؟

برای فروشندگانی که با دعوت تعدادی غریبه به خانه‌هایشان راحت نیستند، یک خانه باز دلال ممکن است ایده خوبی باشد. با این نوع نمایش، فقط کارشناسان املاک مجاز به مشاهده ملک خواهند بود. نماینده شما همچنین از این فرصت برای سنجش واکنش سایر نمایندگان و کارگزاران استفاده خواهد کرد.

 آنها می توانند با همکاران خود در مورد قیمت درخواستی ، استراتژی بازاریابی صحبت کنند و بفهمند که آیا کسی مشتریانی دارد که به خانه علاقه مند هستند یا خیر. خانه های باز کارگزار معمولا در اواسط هفته میزبانی می شوند که ممکن است با برنامه شما بهتر عمل کند. بعلاوه، لازم نیست آنقدر در مورد ایمنی نگران باشید، زیرا بیشتر بازدیدکنندگان، همکاران و آشنایان نماینده لیست شما خواهند بود.

نحوه فروش و پیش فروش واحدهای آپارتمانی در ساختمان های مرتفع

چگونه می توانم یک خانه باز برای حضور پیدا کنم؟

اکثر خانه‌های باز در وب‌سایت کارگزاری و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا صفحه رویداد یک محله فهرست می‌شوند. حتی می‌توانید خانه‌های باز را با استفاده از یک برنامه املاک و مستغلات پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد خانه‌هایی را با رویدادهای آینده جستجو کنید. فروش یا خرید خانه می تواند دشوار و زمان بر باشد. خوشبختانه، راه های زیادی برای جذب خریداران مناسب با خانه باز وجود دارد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *